ایده کادو, دسته‌بندی نشده, سورپرایز, کادو

عیدی هدیه و کادو بدهید یا پول ؟

عیدی هدیه و کادو بدهید یا پول ؟

عیدی هدیه و کادو بدهید یا پول ؟

 

یکی از رسوم قشنگ ما ایرانی‌ها در عید نوروز و سال نو، عیدی‌دادن است. هرچند عیدی برای بیشتر ما یادآور اسکناس‌های نو و تانخورده است. اما می‌توان کمی خلاقیت هم به‌ خرج داد و حداقل به بچه‌ها هدایایی به‌جز پول داد. اما افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند به جای پول که بچه‌ها ارزش آن را نمی‌فهمند، به آن‌ها هدیه بدهند. یکی از زیباترین تجربه های زندگی هممون هدیه و عیدی هایی بود که در کودکی از بزرگترها دریافت میکردیم. هدیه هایی که با تمام عشق داده میشد خاطره اش برای سالها در ذهن انسان حک می شود. یکی از راه‌های ابراز این عشق و محبت خرید هدیه و کادوهای بی چشم داشت برای کودکان و یا حتی افراد بزرگسال خانواده، دوستان و …که در طول زندگی لحظات زیبایی را برای شما ایجاد نموده اند میباشد. اما سوال اصلی این است که عیدی هدیه و کادو بدهیم یا پول ؟

 

رسم عیدی دادن :

همه به یاد داریم که مشتاقانه به خانه اقوام میرفتیم و بی‌صبرانه منتظر لحظه خداحافظی بودیم. شاید بپرسید چرا! دلیلش واضح است چون در رسوم ایرانی به تمام ‌بچه‌ها هنگام خداحافظی از دید و بازدید کادوی عید نوروز داده می‌شود.
چقدر لذت بخش بود لمس کردن اسکناس‌های تا نخورده و نو؛ چقدر لذت بخش بود وقتی روزهای آخر تعطیلات عید، عیدی‌های خود را می‌شمردیم و رقم آن را به دوستان می‌گفتیم‌، انگار یک رقابتی بین ما بود. رسم عیدی دادن یکی از شیرین‌ترین رسوم رایج در کشورمان است که اغلب مردم این رسم را اجرا می‌کنند.البته همیشه هدیه و کادو عید نوروز یا عیدی پول نبود؛ گاهی لباس‌های زیبا، صندل و یا کفش‌های مختلف و حتی ساعت مچی؛ ولی مهم تر از همه این‌ها، بخش معنوی این مراسم بود. با دریافت هدیه عید نوروز متوجه می‌شدیم که برای اقوام و دوستان خود مهم هستیم و حتما به ما علاقه دارند که برای ما عیدی تهیه کردند.

رسم دیرینه عیدی دادن :

سن در این رسم تداخل ندارد. بارها مشاهده کردم که پدر خودم هم علاوه بر عیدی دادن ، عیدی دریافت کرده است. پدربزرگم به پدرم میگفت که سن پدرم برایش اهمیت ندارد و به دلیل این که پدرم فرزندش است، هدیه عید نوروز را برای او تهیه می‌کند. همین مسأله موجب خوشحالی پدرم می‌شد.
گاهی تعداد زیاد کودکان فامیل باعث می‌شود که پدرهای خانواده مبالغ زیادی را به عنوان عیدی تقبل کنند. ولی این موضوع نیز برای آن‌ها لذت بخش است و می‌گویند که عیدی دادن رسم است و باید صورت بگیرد. فراموش نکنیم که خودمان نیز در کودکی طعم عیدی گرفتن را چشیده‌ایم و اکنون نوبت ما است که با  عیدی دادن کودکان را خوشحال کنیم.

عیدی هدیه و کادو یا پول؟

در این مقاله قصد داریم برای شما روشن کنیم که بهتر است به عنوان عیدی هدیه و کادو بدهید یا پول؟
از نقطه نظر اقتصادی، اگر همه تصمیم بگیرند که بجای کادو، پول نقد هدیه بدهند، رفاه اقتصادی جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.
اما از طرف دیگر داستان اگر بخواهیم نگاه کنیم. هدیه و کادو دادن خیلی بهتر از اسکناس عیدی دادن است. چرا که نشان دهنده این است که شما به یاد طرفتان بوده اید و برایی تهیه عیدی برای خوشحالی فرد مورد نظرتان وقت گذاشته اید. در بسیاری از موارد در عیدی دادن به کودکان اگر دقت کرده باشید کودکان از گرفتن هدیه خیلی بیشتر ذوق زده میشوند. تا از گرفتن اسکناس هایی که زیاد از ارزش آن سر در نمی‌آورند و در نهایت هم آن را به اختیار نگهداری یا خرج نمیکنند.

 

اگر اسکناس، عیدی میدهید چگونه باشد ؟

در دید و بازدیدهای عید اگر می خواهید برای هر بچه حداقل 50 هزار تومان کادو بخرید. بهتر است به او 30 هزار تومان پول نقد بدهید!
یعنی سی هزار تومانی به اندازه 50 هزار تومان کادو برای فرد ارزش دارد. البته این یک مطالعه جهانی است و ممکن است چند درصد در ایران متفاوت باشد.
عیدی دادن می‌تواند گونه‌های مختلفی داشته باشد. در گذشته به صورت کادو داده می‌شد اما اکنون اکثر عیدی‌ها به صورت نقدی داده می‌شود.
رخی از کودکان اهمیت و ارزش پول را درک می‌کنند و سعی در جمع‌آوری آن‌ دارند. بهتر است اگر قصد دارید عیدی را به شکل وجه نقد تقدیم آن‌ها کنید، اسکناس‌های نو را در نظر بگیرید. کودکان وقتی اسکناس‌های نو را به عنوان عیدی دریافت می‌کنند، بسیار خوشحال می‌شوند. مطمئنا یادمان است که در کودکی با دیدن پول‌های تا نخورده و تمیز چقدر هیجان‌زده می‌شدیم.

اگر هدیه میدهید چی و چگونه باشد ؟

ایده‌های مختلف دیگری نیز برای عیدی هدیه و کادو  دادن به کودکان وجود دارد. باید متوجه شویم کودکی که قصد داریم عیدی هدیه و کادو نوروز را به او تقدیم کنیم به چه چیزی علاقه‌مند است.چه هدیه‌ای می‌تواند او را خوشحال کند. شاید کودکی به لباس‌های گوناگون علاقه دارد. شاید کودک دیگری به کتاب داستان؛ سعی کنید بر اساس علاقه نفر مقابل خود، برای او عیدی را تهیه کنید.

 

به ایده های زیر برای هدیه به عنوان عیدی دقت کنید : 

  1. ماگ برای جوان تر ها مخصوصا دانشجو ها    ——-> برای بازدید و خرید ماگ از فروشگاه ما اینجا کلیک کنید
  2. زیورآلات برای خانم ها
  3. ماشین فلزی برای پسر بچه ها ——-> برای بازدید و خرید ماشین فلزی از فروشگاه ما اینجا کلیک کنید
  4. بازی فکری ——-> برای بازدید و خرید بازی فکری از فروشگاه ما اینجا کلیک کنید
  5. لوازم آرایشی بهداشتی ——-> برای بازدید و خرید لوازم بهراشتی از فروشگاه ما اینجا کلیک کنید
  6. عطر و ادکلن ——-> برای بازدید و خرید عطر و ادکلن  از فروشگاه ما اینجا کلیک کنید
  7. عروسک و لگو
  8. کتاب
  9. کمربند و جا کارتی چرم
  10. شال و روسری برای خانم های جوان
  11. پیراهن های زنانه و مردانه زیبا برای مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها
  12. کلاه برای پدر بزرگ ها
  13. کیف برای مادر بزرگ ها
  14. لوازم آرایش برای دختران و خانم ها
  15. عینک آفتابی برای پسران جوان
  16. ساک با لوازم نقاشی مثل مداد رنگی، مداد شمعی، دفتر و تراش و پاک کن و ماژیک های رنگی برای کوچولو تر ها
  17. کتاب داستان برای بچه ها
  18. کوله پشتی برای جوانتر ها
  19. کفش برای خانم ها
  20. جعبه ابزار اسباب بازی برای پسر بجه ها
  21. لوازم باغبانی فانتزی، لوازم خیاطی فانتزی، لوازم آشپزی فانتزی و لوازم تحریر و جامدادی پر برای کوچولو ها
  22. خمیر بازی و خمیر های اسلایم و اسباب بازی های مگنتی برای کودکان

بازدیدها: 372

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *