ایده کادو, تولد, سورپرایز, کادو

موزیک باکس یک ایده مناسب برای هدیه

موزیک-باکس-جعبه-موزیکال-برای-هدیه

موزیک باکس یک ایده مناسب برای هدیه :

بیایید با این موضوع شروع کنیم که موزیک باکس چیست ؟
جعبه موزیک (Musical Box) از جمله ساز هایی است که در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی به وجود آمده است. موزیک باکس یا موزیکال باکس به جعبه موسیقی می گویند که چندین شاخه فلزی یا دندانه فلزی روی یک شانه تخت، نصب می شوند. در اثر تماس و برخورد یک استوانه یا دیسک چرخان که مانند مکانیزم ساعت کار می کند این شانه ها به لرزش در می آیند. این سازه توسط یک ساعت ساز سوئیسی ساخته شد و از سال ۱۸۱۰ تا اوایل قرن بیستم که توسط پیانو منسوخ شد یک ساز محبوب بود. جعبه موزیکال در سال ۱۷۷۰ در سوئیس اختراع شد.جعبه موزیکال ها دارای انواع کوکی و هندلی می باشد.

نحوه کار موزیک باکس چیست؟

تمام گفته ها و شنیده های حاکی از احساسات عمیق و ابراز عشق به مرور فراموش می شوند. اما در نهایت آنچه که باقی می ماند یادگاری ها و هدیه های باقی مانده از دوران خوش برای هر فردی است. همانطور که گفتیم موزیک باکس ها انواع مختلفی نظیر هندلی و کوکی دارند.

در نوع هندلی آن، یک اهرم چرخانده شده و نوای ماندگار، خاطره انگیز، آرام بخش و نوستالژیک از آن خارج می شود و شنونده را به وجد می آورد. جعبه موزیکال روی یک پایه و جعبه ی چوبی کوچک ساخته می شود. ملودی های زیبا توسط چرخش، به سیلندر تعبیه شده برای هر نت موسیقی منتقل شده و در اثر برخورد با مولکول های هوا صدایی دلنشین ایجاد می شود. نحوه کار نوع هندلی را در بالا بیان کردیم.

اما در نوع کوکی خروج صدا در آن ها به وسیله چرخاندن هندل کنار صفحه چوبی نیست، بلکه صدای آن با کوک دستگاه تولید می شود. وقتی موزیک باکس را کوک می کنید، صدای آن تا پایان کوک ادامه دارد. به عبارت دیگر در این نوع نیازی به چرخاندن همزمان موزیک باکس نیست و پس از چند دور چرخاندن پیچ کوچک و رها کردن موزیک شروع به پخش کرده و میتوانید از ملودی آن لذت ببرید.

با این حال، تا سال 1910، جعبه‌های موسیقی تا حد زیادی با گرامافون جایگزین شدند. سپس در نهایت با پیامو تا حدی منسوخ شدند اما امروز به دلیل نوستالژیک بودن، دوباره روی کار آمدند و یک گزینه مناسب برای هدیه شدند.

موزیک باکس در گذشته هدیه ای سلطنتی بوده!

  آیا به یک ایده عالی برای هدیه به یک شخص خاص نیاز دارید؟ یک موزیک باکس ممکن است یک انتخاب ایده آل باشد. وقتی صحبت از هدیه دادن به میان می آید این مورد در کنار بقیه ایده ها همیشه مورد توجه قرار گرفته است زیرا هدیه ای بسیار احساسی و زیبا که در عین حال می تواند به نسل های آینده منتقل شوند. اگر به شخصی میخواهید هدیه بدهید، چیزی معنادارتر از یک هدیه معمولی بدهید، مثل موزیک باکس. در اینجا چند دلیل خوب و محکم برای شما می‌آوریم که چرا موزیک باکس یک هدیه ارزنده است.

زمانی که موزیک باکس اختراع شد پس از گذشت مدتی جعبه های موسیقی از ساعت ها جدا شدند و در مدل هایی از آنها از طلا و جواهرات و سنگ های زینتی و چوب های ارزشمند به صورت دستساز ساخته و تولید شد. موزیک باکس ها در میان خانواده های متمول به محبوبیت رسیدند و شاهزاده ها از آن به عنوان هدیه ای برای ابراز عشق استفاده می کردند.

1 منحصر به فرد و سرگرم کننده هستند!

   چه تولد باشد، چه یادگاری یا هر مناسبت خاص دیگر، موزیک باکس یک هدیه ظریف و به یاد ماندنی است. برخی از آنها عروسک های متحرک مختلفی روی درب جعبه شان دارند که حرکت می‌کند، و شما می‌توانید از میان مجموعه‌ای از تم‌های مختلف انتخاب کنید مثل بالرین‌ها، شخیت های معروف و… و خیلی چیزهای دیگر. خیلی افراد زمانی که نیاز به آرامش با یک موسیقی ملایم دارند در خلوت خود موزیک باکس را کوک کرده و همزمان که به نوای آن گوش میدهند به رقص بالرین روی آن خیره میشوند و در خیال خود فرو میروند. 

2 نوستالژیک هستند.

قرن ها این هدیه به فرزندان و بزرگتر ها و حتی مادربزرگ پدربزرگ ها داده میشد. با گذشت زمان وقتی فرزندان بزرگ میشدند با شنیدن صدای آن به یاد دوران خوش وشیرین گذشته می افتادند به همین دلیل موزیک باکس یک هدیه محبوب است .

3 برای عده ای میراث خانوادگی بوده است!

این جعبه‌های شیک، ظریف و با طراحی زیبا، آیتم مناسبی برای جامانده از میراث خانوادگی است که می‌توان آن را به نسل‌های مختلف خانواده منتقل کرد. برخی از جعبه‌های موسیقی نیز می‌توانند در طول سال‌ها بسته به طراحی ارزش خود را افزایش دهند.

4 بسیار کاربردی هستند.

موزیک باکس علاوه بر اینکه یک هدیه خیره کننده و احساسی است، کاملاً کاربردی نیز میباشد. بعضی از مدلهای آن که یک صندوقچه کوچک در زیر خود دارد، به شما کمک می کنند تا جواهرات و زیور آلات شما مرتب، منظم و ایمن در جعبه قرار بگیرند .

5 گیفت مناسب برای عروسی است.

عروس خانم هایی که به دنبال این هستند که تمام جزییات مراسم عروسی و ازدواجشان به صورت خاص و عالی برگذار شود. میتوانند برای تهیه گیفت به جای موارد همیشگی و تکرار از  موزیک باکس استفاده کنند.

نکات مهم قبل از خرید جعبه موزیکال:

  • اندازه جعبه
  • وزن
  • جنس جعبه موزیکال که ممکن است از چوب ، طلق یا شیشه باشد
  • دارای کوک باشد یا نباشد
  • ملودی ای که در آن نواخته می شود
  • دارای عروسک چرخشی باشد یا نباشد
  • اگر کوک نداشته باشد احتمالا نیاز به برق یا باطری خواهید داشت
  • محفظه جانبی که ممکن است از شیشه یا چوب باشد
  • در نهایت قیمت جعبه موزیکال که از چند ده هزار توان تا چندصد هزار تومان می باشد

 

موزیک باکس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما از دسته افرادی هستید که به موسیقی علاقه بسیاری دارید و دوست دارید در فضای اتاق خود تزئیناتی با جزئیاتی خاص داشته باشید.  ما این جعبه های جذاب را به شما پیشنهاد می کنیم. افراد بسیاری نیز به دلیل سبک طراحی  منحصر به فرد این جعبه های موزیکال آن را در دکوراسیون اتاق خود قرار می دهند.

چندتا از ملودی های معروف: 

چه موسیقی هایی را برای هدیه عاشقانه انتخاب کنیم؟

همانطور که در بخش اول این مقاله به آن اشاره کردیم برای انتخاب بهترین موسیقی در باکس های موزیکال از ترانه های عاشقانه نوستالژی استفاده کنید. این ترانه ها عموما برای شما خاطره انگیز و دل چسب خواهند بود. بدیهی است که در انتخاب این موضوع از سلیقه فرد خود جویا شوید. در ادامه برخی از این موسیقی های عاشقانه ارائه شده است:

  • Love story
  • Love in housev
  • رومئو و ژولیت
  • Romance
  • جان مریم
  • سلطان قلب ها

جعبه موزیکال را برای چه مناسبت هایی میتوان هدیه داد؟

  • تولد
  • ولنتاین
  • ساگرد
  • سال نو
  • روز زن

خرید جعبه موزیکالپیشنهاد موزیک باکس جهت خرید:

در فروشگاه کادوبلد موزیک باکس های متنوع قابل مشاهده هست. با بررسی آنها می توانید موزیک باکس مورد نظر خود را انتخاب نمایید. 

بازدیدها: 705

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *