ایده کادو, دسته‌بندی نشده, سورپرایز, کادو

ایده دسته گل شب یلدا

ایده دسته گل شب یلدا

ایده دسته گل شب یلدا:

 

شب یلدا:

شب یلدا بازه زمانی بین غروب آفتاب آخرین روز فصل پاییز. یعنی ۳۰ آذر تا طلوع آفتاب در اولین روز فصل زمستان یعنی یکم ماه دی است. در نیمکره شمالی شب یلدا با انقلاب زمستانی مصادف است. از این شب به بعد طول شب‌ها کوتاه و طول روزها بلند می‌شود. به همین خاطر بلندترین شب سال لقب گرفته است. جشن شب یلدا جشنی است که از ۷ هزارسال پیش تاکنون در میان ایرانیان برگزار می‌شود.

۷ هزار سال پیش نیاکان ما به دانش گاه شماری دست پیدا کردند. دریافتند که نخستین شب زمستان بلندترین شب سال است. ایرانیان و بسیاری از اقوام دیگر این شب را جشن می‌گیرند. در واقع یلدا یک جشن آریایی است در ایران و سرزمین‌های هم فرهنگ مجاور، از شب آغاز زمستان با نام «شب چله» یا «شب یلدا» نام می‌برند.
در این مقاله ما به دنبال مقاله های دیگری که در باب شب یلدا برای شما نوشته ایم قصد داریم در مورد گل آرایی و ایده دسته گل شب یلدا که مخصوص این شب است برای شما بگوییم .

 

گل شب یلدا:

امروزه شاهد استفاده از میوه‌هایی مانند انار، خرمالو، سیب، موز،‌ نارگیل، اناناس و … در تزیین سبد گل شب یلدا هستیم. تزیین یک سبد گل برای شب یلدا یکی دیگر از آن دسته رسومی است که به تازگی در مراسم شب یلدا دیده می‌شود. البته این ایده برای نو عروس‌ها بیشتر رواج دارد.
تزیین گل شب یلدا یکی دیگر از آن دسته رسومی است که به تازگی نقشی پررنگی در مراسم شب یلدا یافته است. یکی از رسم و رسومات شب شیرین یلدا بردن کادو برای عروس خانم هاست ، هدیه ای که میوه هایی مثل هندوانه تزیین شده و انار در بین آنها خودنمایی می کند .

در ادامه آموزش های تزیین هندوانه شب یلدا در این بخش قصد داریم چند ایده ی زیبا برای استفاده از انار در تزیینات شب چله داشته باشیم. تا چند سال اخیر شاید سبد گل شب یلدا به شکلی که همیشه مرسوم بود تنها با گل‌های مختلف تزیین می‌شد. اما امروزه سبد‌های گل خیلی بزرگ جای خود را به باکس‌های کوچک و یا دسته گل‌های تزیین شده با میوه‌های فصل به ویژه انار و خرمالو داده اند. در ادامه نمونه‌های بی‌نظیری از تزیین سبد گل شب یلدا، باکس و دسته گل‌ها را مشاهده خواهیم کرد.

 

وسایل لازم برای تزیین دسته گل شب یلدا:

  • اسفنج مخصوص گلسازی و تزین گل
  • انار و گلهای انار
  • سیم مخصوص تزیین سبد گل که در گل فروشی ها موجود است
  • گل مصنوعی یا طبیعی
  • بلوک پلاستیکی مخصوص برای اطراف اسفنج

نکته.بنا به سلیقه شما میتوانید وسایل مورد نیاز برای تزیین این سبدگل را از میان لوازم طبیعی یا مصنوعی انتخاب کنید.

 

چند نمونه از تزئینات گل مخصوص این شب را با هم ببینیم: 

 

ایده تزئین دسته گل شب یلدا با انار:

.ایده دسته گل شب یلدا ایده دسته گل شب یلدا.

.ایده دسته گل شب یلدا ایده دسته گل شب یلدا.

 

ایده تزئین باکس گل شب یلدا:

.ایده دسته گل شب یلدا ایده دسته گل شب یلدا.

.ایده دسته گل شب یلدا ایده دسته گل شب یلدا.

ایده تزئین دسته گل با آجیل:

.ایده دسته گل شب یلدا ایده دسته گل شب یلدا

.ایده دسته گل شب یلدا ایده دسته گل شب یلدا

تزیین انار یلدا

بازدیدها: 240

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *