ایده کادو, دسته‌بندی نشده, سورپرایز, کادو

آموزش استفاده از QR کد

آموزش اسفاده از QR کد در تابلو های ژیوار و ماگ های سخن گو 

استفاده از QR:

آموزش استفاده از QR کد در تابلو های ژیوار و ماگ های سخن گو  

تابلو صدا و ماگ سخن‌گو چیست؟

تابلو صدا و ماگ سخن‌گو، هدیه ای بی نظیر!

خیلی اوقات سعی میکنیم تا یک کادوی خاص و ویژه پیدا کنیم تا بتوانیم احساساتمان را به طرف مقابل منتقل کنیم. اینکه طرف متوجه شود که چقدر این رابطه برایمان ارزش مند است و چقدر قدر آن را میدانیم. تابلو ژِیوار میتواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.یکی از محصولاتی که مجموعه کادوبلد از گذشته تدوین و ارائه میکرد تابلوهای ژیوار است. این تابلوها با هدف مرور خاطرات و ثبت شدن در سالگردهای دوستی، نامزدی، ازدواج و …استفاده می‌شوند. در این تابلو، یک عکس لوکیشن، قالب اصلی تصویر خواهد بود که میتونه یادآور مکانی باشد که خاطره منحصر به فردی داشتید. همه می دانیم که انتخاب هدیه کار چندان راحتی نیست. در واقع افراد زیادی در انتخاب هدیه دچار سردرگمی و اتلاف وقت می شوند. یک هدیه مناسب دارای ویژگی های متعددی است که اتفاقا تابلو صدا نیز از آنها برخوردار است. در بخش ذیل به این موارد استفاده از QR به صورت کوتاه اشاره می کنیم.

تابلو ژیوار:

تابلوی ژیوار یک تابلوی هنری است که صوت و تصویر را در یک قاب در کنار یکدیگر قرار داده است. این تابلوی جدید که زیرمجموعه‌ای از هنر مدرن به شمار می‌رود مدتی است که در دنیا معرفی‌شده است. در ایران نیز پدیده نسبتاً جدیدی به شمار می‌رود. این تابلوها تحت عناوین مختلفی عرضه می شوند. ما به این محصول، تابلو سخنگو می‌گوییم. اسامی دیگر آن شامل صداگرافی، تابلوی صوتی، تابلو فرکانس، تابلو صدا می باشد در این مقاله به آموزش استفاده از QR کد در تابلو های ژیوار و ماگ های سخن گو  صحبت کنیم.

خاص بودن:

هیچکس دوست ندارد یک هدیه عادی پیش و پا افتاده را دریافت یا تقدیم کند. برای همین باید توجه داشته باشیم که از همان ابتدا هدیه متفاوتی تهیه کنیم. البته خرید هدیه خیلی متفاوت بدون ریسک نیست و ممکن است مورد علاقه فرد موردنظر قرار نگیرد. تابلوی فرکانس صدا بخاطر ماهیت خود در عین خاص بودن، هدیه ای مقبول و همه پسند است.

منحصر به فرد بودن:

این مورد با «خاص بودن» که از آن ذکر شد در رابطه مستقیم می باشد. با این تفاوت که هر کادویی خاصی لزوما منحصر به فرد نیست. تابلوی ژیوار و ماگ سخنگو علاوه بر خاص بودن، بخاطر ماهیت سفارشی بودن خود منحصر به فرد نیز هست. تابلو صدا بصورت تک نسخه متناسب با سلیقه شما طراحی و ساخته می شود.

ماندگاری:

اصولا هرچقدر هدیه ماندگارتر باشد ارزش آن بیشتر است. چون فرد دریافت کننده سال های بیشتری از آن بهره مند خواهد شد و کماکان به یاد فرد هدیه دهنده خواهد بود. تابلوی صوتی یا ماگ سخن‌گو سالیان درازی می تواند زینت بخش دکوراسیون منازل و محل کار افراد باشد.

شیک، جدید و به روز:

همانطور که در بخش های ابتدایی مقاله اشاره شد تابلوی فرکانس صدا پدیده هنری نسبتاً جدیدی در دنیا می باشد. در نتیجه شما مطمئن خواهید بود که هدیه شما در عین شیک بودن، به روز و مدرن نیز می باشد. این مورد برای افرادی که همیشه به دنبال جدیدترین ها هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.

سفارشی بودن:

سفارشی بودن هدیه به این معنی است که فرد تهیه کننده وقت و اهمیت بیشتری برای تهیه هدیه خود قائل شده است. این موضوع به تنهایی ارزش مادی و معنوی هدیه را بالا می برد. در صدانما قادر خواهید بود که دقیقا مطابق سلیقه و نظرتان یک تابلو فرکانس شخصی سازی شده سفارش دهید.

ارزش بالا، قیمت مناسب:

یک هدیه مناسب در کنار سایر فاکتورها اگر قیمت مناسبی هم داشته باشد به گزینه رضایت بخش تری تبدیل می شود. ما افتخار می کنیم که بگوییم تابلوها و ماگ های عرضه شده در کادو بلد ، با وجود همه ویژگی ها و خدمات سطح بالای ارائه شده از قیمتی منصفانه و معقول در برابر سایر رقبا برخوردار هستند.

ترکیب خلاقانه ای از چند صدای مختلف:

از آنجایی که برای خلاق بودن شما هیچ محدودیتی قائل نیستیم، می توانید دست به ابتکار هنرمندانه زده و ترکیبی از صداهای موردنظر را در کنار هم بفرستید؛ مثلا یک پیغام تبریک از چند نفر، در حالی که در پس زمینه صدای موج دریا در حال پخش است و در انتهای آن نیز یک آهنگ پخش شود.

آوای طبیعت:

ما انسان ها با وجود همه تفاوت هایمان، در علاقه مان به برخی صداهای طبیعی به هم شباهت داریم. کیست که از صدای نم نم باران یا موج دریا لذت نبرد؟ آوای طبیعت آرامش خاصی درون خود دارد که گوش هر فردی را نوازش می دهد. کافیست یکی از آنها را برای تابلوی صوتی خود انتخاب کنید و حین استراحت یا مدیتیشن به آن گوش فرا دهید. مثلا تابلوی صدا دریا انتخاب هوشمندانه ای به نظر می رسد.

قطعه ای موسیقی:

همه ما دست کم یک آهنگ مورد علاقه داریم که با روح و جانمان به آن گوش می دهیم. چرا آن را به عنوان تابلو صدا نداشته باشیم؟ اگر قصد هدیه دادن تابلو را دارید نیز می توانید آهنگی را انتخاب کنید که شما و فرد موردنظر با آن خاطره ای مشترک دارید. قطعه موسیقی می تواند بخشی یا کل از یک آهنگ باشد. به علاوه می تواند چندین آهنگ از یک هنرمند را با هم میکس کرده و بصورت یک تابلو سفارش دهید.

صدای ضبط شده افراد با استفاده از QR :

بخش بزرگی از ارتباطات انسانی را ارتباطات شفاهی ما تشکیل می دهد. صدای خود اشخاص به تابلوی فرکانس صدا معنا و احساس بیشتری می بخشد. این صدا می تواند پیغام تبریک سالگرد ازدواج به همسرتان، یا صدای خنده کودک دلبندتان باشد. یا هرچه که دوست دارید شخص مورد علاقه زندگی تان بشنود. برای مثال کافیست صدا و پیام صوتی خود را با گوشی تان ضبط کرده و برای ما بفرستید تا از آن در تابلوی فرکانس صدا استفاده شود.

امکاناتی که ما برای شما قرار دادیم :

قابلیت انتخاب صدا بدون محدودیت در تعداد و زمان
استفاده از QR اختصاصی با گارانتی عملکرد در طول زمان
کیفیت چاپ فتوگلاسه جنس کاغذ اولتراپریمیوم (5 ستاره) گرم بالا
امکان انتخاب سایزهای سفارشی

تابلوی ژیوار، فرکانس و بارکد QR:

هر تابلوی صوتی مجهز به یک بارکد QR اختصاصی است. زمانیکه مشتری تابلوی فرکانس صدا را سفارش می دهد و یک آهنگ یا دکلمه برای استفاده روی تابلو می فرستد، اطلاعات مربوط به آن صدا روی بارکد ذخیره می شود. در نتیجه در صورت اتصال به اینترنت و استفاده از QR ، صدای مربوطه بلافاصله پخش می شود. در واقع روی تابلو صدا، هم شکل دوبعدی فرکانس صدا و هم صدای مربوط به آن قابل دیدن و دسترسی است.

بارکد QR چیست؟

QR CODE نوعی بارکد است. در لغت مخفف عبارت Quick Response Code یا «کدهای واکنش سریع» است. این بارکد اولین بار در ژاپن اختراع شد و مورداستفاده قرار گرفت. ساختار کلی آن شامل یک سری از مربع‌های سفید و مشکی هست؛ که امروزه در موارد مختلف مصرف بسیاری دارد.

تابلوی صوتی چگونه کار می‌کند؟

اگر مقدمه مقاله را مطالعه کرده باشید می‌دانید که هر صدایی یک فرکانس منحصربه‌فرد دارد که به شکل امواج فرکانس به‌صورت دوبعدی قابل‌نمایش است. برای اینکه بهتر متوجه موضوع بشوید هر صدا را مانند یک اثرانگشت یا امضا در نظر بگیرید که منحصربه‌فرد است.

چگونه QR CODE تابلو را اسکن کنیم؟

اسکن بارکد QR به آسانی انجام می پذیرد. کافیست گوشی یا تبلت شما اپلیکشن بارکدخوان QR را نصب داشته باشد. این اپلیکیشن با کمک دوربین دستگاه هوشمند شما بارکد را شناسایی و اسکن کرده و اطلاعات آن را به شما نمایش می دهد. دارندگان آیفون که سیستم عامل آنها بالاتر از iOS11 می باشد نیز کافیست دوربین گوشی را روی بارکد گرفته تا QR CODE اسکن شود.
ما ابتدا صدای موردنظر شما را دریافت می کنیم. سپس با استفاده از نرم افزارهای دقیق و پیچیده ویرایش صوتی، فرکانس های آن را استخراج و با صدای شما مطابقت می دهیم. پس از اینکه میکس و ویرایش صوتی روی صداها انجام می شود، دو خروجی بدست می آید. یکی خروجی صوتی است که روی بارکد QR قرار می گیرد و قابل شنیدن است. و دیگری تصویر دوبعدی فرکانس صدا است که اصطلاحاً در این مرحله، چاپ صدا روی تابلو انجام می گیرد.
فرکانس صدا چیست؟

نحوه استفاده از QR تابلو برای دارندگان سیستم عاملios:

مژده برای دارندگان گوشی های آیفون (سیستم عامل iOS) این است که این دسته از کاربران نیازمند دانلود اپلیکیشن بارکدخوان برای استفاده از QR نیستند. برای اسکن تابلو با گوشی آیفون کافیست برنامه دوربین گوشی را باز کرده و روی بارکد تابلو بگیرید. سپس به سرعت پیامی در بالای صفحه برای شما نمایان می شود که با کلیک بر روی آن می توانید صدای تابلو را گوش دهید و استفاده از QR برایتان راحت می شود.

چه صدایی می تواند برای تابلوی فرکانس صدا استفاده شود؟

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم باید گفت هر صدایی. این کاملا به خلاقیت و سلیقه شما بستگی دارد؛ که چه صدایی را برای تابلوی خود انتخاب می کنید. این صدا می تواند موسیقی، دکلمه، شعر، آوایی از طبیعت یا ترکیبی خلاقانه از همه آنها باشد. در بخش زیر مواردی به عنوان ایده مطرح شده است. لازم به ذکر است که محدودیتی در زمان و تعداد قطعات صدا وجود ندارد.

نرم افزارهای مورد نیاز برای استفاده از QR :

اسکن کدهای QR در اندروید (نسخه ۸ به بالا) و آی او اس (نسخه ۸ به بالا) به برنامه خاصی احتیاج ندارد. اما در این بخش چند اپلیکیشن اندروید و ایفون( آی او اس) معرفی می کنیم تا به راحتی بتوانید از ان ها استفاده کنید و کد را اسکن کنید.

  1. QR code reader
  2.  اسکنر و بارکدخوان کسپراسکای (QR reader and scanner Kaspersky’s)
  3.  بارکدخوان نئو ریدر (NeoReader Barcode Scanner)
  4. بارکد ریدر (Bar-Code reader)
  5. ریدر بای اسکن (QR code reader by Scan)
  6. اپلیکیشن بارکد خوان گاما پلی (Gamma Play)

 

بازدیدها: 2663

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *