ایده کادو, تولد, دسته‌بندی نشده, سورپرایز, کادو

چک لیست تولد و لوازم مورد نیاز برگزاری مراسم

تولد

چک لیست تولد و لوازم مورد نیاز برگزاری مراسم

هنگام جشن تولد گرفتن و برگزاری روز تولد و میلاد، اولین سوالی که پیش می آید. چه چیزی برای جشن و تم مخصوصی که در نظر دارم نیاز است.همه ما جشن ها و مراسمی داریم که در طول سال برگزاری می کنیم و برایمان خیلی اهمیت دارد .که طرف مقابلمان متوجه بشود که چقدر برای ما خوشحال کردن او مهم هست. سعی می کنیم که تا جایی که می توانیم سنگ تمام بگزاریم . ولی جشن تولد یا هر جشن دیگری نیاز به مقدماتی و هماهنگی هایی که دارد که تا لحظه اخر هم شما را رها نمی کند . مثل وقتی که قصد دارید برید مسافرت ، همش نگران هستید که مبادا چیزی رو جا گذاشته باشید . در نهایت هم می بینید که چیزی رو جا گذاشته اید.راه حل چیست ، به نظر ما برای موارد این چنین، می بایست  چک لیست درست کنید.

 

استخدام فردی برای برنامه‌ریزی و پیگیری کارها

(درصورتی که می‌خواهید مراسم مفصلی برای تولد داشته باشید یا نیاز به کمک دارید.)

تعیین بودجه: 

چک لیست تولد و لوازم مورد نیاز برگزاری مراسم

بعد از آن که تعداد مهمانان را مشخص کردید حدودی تخمین بزنید که هزینه هر مهمان چقدر میشود.
سقف بودجه خود را تعیین کنید و ببینید علاوه بر هزینه پذیرایی چه مقدار میتوانید برای موارد دیگر که در ادامه همین مطلب ذکر میکنیم در نظر بگیرید و کدام موارد باید حذف شود یا اقتصادی تر انجام شود.

انتخاب محل برگزاری جشن:

چک لیست تولد و لوازم مورد نیاز برگزاری مراسم

اگر فکر میکنید خانه شما به هر دلیلی برای برگزاری جشن مناسب نیست مثلا متراژ خانه خیلی کوچک است یا به خاطر همسایه ها نمیخواهید سر و صدا کنید بهتر است دنبال موارد اجاره ای باشید.
انتخاب های زیادی برای محل برگزاری جشن وجود دارد میتوانید یک واحد آپارتمان داخل شهر اجاره کنید تا برای مهمانان نیز راحت باشد یا ویلایی خارج شهر اجاره کنید تا بدون نگرانی صدای موسیقی را زیاد کنید.

 

تعیین زمان مهمانی:

چک لیست تولد و لوازم مورد نیاز برگزاری مراسم

بهتر است برای انتخاب زمان مهمانی اول از همه به شرایط کسی که برایش تولد گرفته‌اید و بعد به شرایط سایر مهمانان توجه کنید. مثلا اگر فرزند شما کوچک است و عادت دارد بعد از ظهرها بخوابد تایم مهمانی را طوری بچینید که با زمان خواب او تداخل نداشته باشد و در زمان جشن انرژی داشته باشد.
یا به عنوان مثال اگر برای همسرتان جشن تولد می‌گیرید و صبح زود باید سرکار برود جشن را شب تعطیل برگزار کنید.

انتخاب شخصی برای کمک

   جشن تولد چه خیلی کوچک برگزار شود و چه بزرگ باشد کارهای زیادی هست که باید انجام دهید و بدون شک یک نفر تنها نمی‌تواند از پس همه کارها بربیاید. اگر دوست یا یکی از افراد خانواده تمایل دارد تا به شما کمک کند چک لیست جشن تولد را در اختیار او قرار دهید و یک سری از کارها را به او بسپارید تا ذهنتان در گیر همه ی کارها نباشد.
مثلا خرید را به او بسپارید و خودتان کارهای داخل منزل را انجام دهید. اگر مایل هستید همه چیز با سلیقه‌ی خودتان خریداری شود می‌توانید فقط خرید اقلامی مثل میوه، تنقلات و مواد اولیه برای تهیه‌ی غذا را به دوستتان بسپارید.

نوشتن لیست مهمانان در چک لیست تولد

اولین قدم برای برگزاری جشن تولد، تهیه لیست مهمانان است. شما باید با توجه به متراژ فضا و امکاناتی که دارید به طور تقریبی مشخص کنید چه تعداد مهمان قرار است دعوت کنید.
اگر نسبت به فضای سالن تعداد زیادی مهمان دعوت کنید علاوه بر این که پذیرایی برای خودتان سخت خواهد بود باعث آزرده خاطر شدن مهمانان نیز میشوید و بدون شک در این حالت نه به شما و نه به مهمانان خوش نمیگذرد.

 

انتخاب تم تولد:

چک لیست تولد و لوازم مورد نیاز برگزاری مراسم

مهمترین موضوعی که در چک لیست جشن تولد ،قبل از خرید و یا سفارش تم دلخواه باید به آن باید توجه داشته باشید، تعداد مهمانان و انتخاب تم مخصوص مانند بچه مهندس، اسب شاخدار، سیندرلا، کلاسیک و رنگین کمان، کیتی، و تم تولد نوجوان یا بزرگسال و… می باشد. مثلا انتخاب رنگ خاص مورد علاقه فرد یا اینکه می‌توانید یکی از انیمیشن‌های موردعلاقه کودکتان را انتخاب کرده و کیک و تزئینات را مرتبط با آن آماده نمایید، همچنین لباس یکی از شخصیتهای آنرا برای فرزندتان تهیه کنید و صورتش را مانند آن گریم کنید؛همچنین از مهمانان بخواهید تا حد امکان مانند شخصیتهای آن ظاهر شوند.دسته دیگری از تم ها هستند که برای مهمانی ها و دورهمی های معمول تهیه میشوند که طرح های کلی همچون تم طلاکوب یا تم ها راه راه یا زیگزاکی را شامل می شوند که محدودیت سنی یا جنسیتی ندارند و شما می توانید به راحتی از بین آنها تم مهمانی مورد نظر خود را انتخاب کنید و شروع به تهیه دکور مهمانی براساس تم انتخابی کنید.

تماس با مهمانان:

چک لیست تولد و لوازم مورد نیاز برگزاری مراسم

دو هفته قبل از جشن تولد و پیش از خرید و سفارش خوراکی ها و سایر وسایل، با مهمانان تماس بگیرید تا مطمئن شوید همه کسانی که دعوت کردید به جشن می‌آیند.
در لیست مهمانان کنار اسم کسانی که می آیند علامت بزنید تا تعداد مهمانان را دقیق بدانید و بعد از مشخص شدن تعداد مهمانان، مقدار موارد مورد نیاز برای خرید و سفارش را در چک لیست جشن تولد وارد کنید.

 

تهیه ظروف اجاره ای یا خرید ظروف یک بار مصرف:

چک لیست تولد و لوازم مورد نیاز برگزاری مراسم

به احتمال خیلی زیاد در برگزاری جشن تولد، ظروف برای پذیرایی به اندازه کافی موجود نخواهد بود.
اگر دوست دارید از ظروف چینی یا شیشه ای استفاده کنید بهترین راه، اجاره ظروف پذیرایی خواهد بود اما اگر برایتان فرقی ندارد ظروف یک بار مصرف هم سبک بوده و حمل آن راحت هست و هم قسمت شستشو ظروف حذف میشود.

تهیه کارت دعوت تولد :

چک لیست تولد و لوازم مورد نیاز برگزاری مراسم

اگر قرار است برای فرزندتان تولد بگیرید بهتر است به جای تماس برای مهمانان کارت دعوت تهیه کنید.
مخصوصا در صورتی که قصد دارید همکلاسی ها یا دوستان کودکتان را دعوت کنید تهیه کارت دعوت آن هم با تصاویر شخصیت های کارتونی انتخاب خوبی خواهد بود.

عکاس روز تولد :

چک لیست تولد و لوازم مورد نیاز برگزاری مراسم

قبل از انتخاب عکاس به این فکر کنید که میخواهید فقط عکس‌های خانوادگی داشته باشید یا همه‌ی مهمانان عکس‌های حرفه‌ای بگیرند.
اگر فقط چند عکس خانوادگی می‌خواهید، می‌توانید وقت برای آتلیه بگیرید اما اگر می‌خواهید همه‌ی مهمانان در عکس باشند از یک عکاس بخواهید یک ساعت به مراسم شما بیاید و یا دوربین اجاره کنید.

سفارش فینگر فود :

چک لیست تولد و لوازم مورد نیاز برگزاری مراسم

چند وقتی هست که فینگرفود در اکثر جشن ها و مهمانی ها جز موارد ثابت و واجب شده است. قرار دادن یک میز و گذاشتن فینگرفودها ایده خوبی خواهد بود. این روزها در صفحات مجازی تهیه‌ی فینگرفود، انواع پیش‌غذاها و دسرها بسیار زیاد شده است. پس اگر خودتان وقت درست کردن فینگرفود را ندارید یا علاقه‌ای به این کار ندارید می‌توانید به راحتی و آنلاین آن را سفارش بدهید.

 

اصلی‌ترین اقلام جشن تولد

  1.  پیش‌دستی برای کیک و شیرینی
  2. بشقاب برای غذای جشن تولد در سایزهای دلخوا
  3.  لیوان دو نوع کاغذی و پلاستیکی کریستالی
  4.  کارد، چنگال و قاشق
  5.  نی رنگی رنگی طرح تم یا ساده بلور و یا پلاستیکی و یکبار مصرف
  6. ظرف آش را بزرگ (خانوادگی) یا کوچک (تک نفری)
  7.  چاقو و کفگیر برای برش و سرو کیک
  8.  جام یا گیلاس طرح تم برای سرو ژله و نوشیدنی
  9. ظرف پاپ‌کرن در دو سایز کوچک و بزرگ
  10. تاپر یا گیفت در دو اندازه بزرگ و کوچک مخصوص کاپ کیک‌ها، فینگر فودها و دسرها
  11.  تاپر یا گیفت کیک
  12. برچسب بطری آب معدنی
  13. جعبه دستمال کاغذی
  14. دستمال سفره
  15. دستمال کاغذی رنگی
  16. رومیزی
  17. استند عدد
  18. استند نام صاحب تولد
  19. استند شخصیت تم
  20. ریسه هپی تولدت مبارک
  21. ریسه نام
  22. ریسه عمودی در طول یک متری یا یک و نیم متری
  23. ریسه مثلثی
  24. آبنبات طرح تم
  25. برچسب آبمیوه
  26. لیبل شکلات
  27. فلش راهنما: فلش‌های راهنما معمولا در حوالی درهای ورودی نصب می‌شوند و مهمانان را به محل برگزاری جشن راهنمایی می‌کنند.
  28. استیکر رد پا: این استیکرها می‌توانند بر روی زمین نصب شده و مهمانان شما را راهنمایی بکنند.
  29. بنر طرح تم: اندازه این بنر می‌تواند طبق دلخواه شما و با توجه به متراژ محلی که قرار است جشن را در آن برگزار کنید متفاوت باشد.
  30. توپک رنگی: این توپک‌ها در جشن‌ها و مراسم خود از سقف یا دیوار به عنوان نوعی تزیین منحصر به فرد آویزان کنید.
  31. گل کاغذی
  32. بادبزن تزیینی طرح تم
  33. آویز خوشامدگویی
  34. کپسول اسمارتیز
  35. چای کیسه‌ای و نسکافه
  36. پشمک
  37. کوکی به عنوان یک شیرینی خشک و دلپذیز
  38. فشفشه و بمب شادی و آبشار
  39. فرفره رنگی
  40. کارت دعوت
  41. برگه یادگاری که جمله‌ای از وصف حس و حال خودش را در این برگه بنویسد و این برگه در دفتر خاطرات میزبان ثبت شود.
  42. قاب عکاسی
  43. تاج طرح تم
  44. کلاه تولد
  45. ماسک
  46. اکسسوری‌های عکاسی
  47. تی‌شرت و لباس ست برای ست کردن خانواده و پدر و مادر و فرزند
  48. شمع، بادکنک و اسپری مخصوص جشن تولد کودکان

2 تا 3 هفته قبل از مهمانی تولد

  1. سفارش تزئینات و تجهیزات لازم برای جشن از جمله:
  2. بنر اختصاصی تولدتان
  3. انواع بادکنک با چاپ دلخواه
  4. ظروف، قاشق و چنگال و سایر لوازم یکبارمصرف
  5. ماکت فردی که برایش تولد گرفته می‌شود در اندازه طبیعی
  6. تزئینات آویزان‌کردنی مثل کاغذهای رنگی و ..
  7. دستمال سفره و گیره برای تزئین و جمع‌کردن آن (می‌توانید از مهره‌های درشت فلزی،چوبی یا پلاستیکی اسنفاده کنید.)
  8. شیرینی‌جات فاسدنشدنی
  9. دفترچه یا صفحه مجازی اختصاصی ثبت اطلاعات جشن و مهمانان
  10. تصمیم‌گیری درباره منو پذیرایی و تهیه لیست خرید
  11. سفارش کیک تولد
  12. سفارش لوازم اجاره‌ای مراسم مثل میز و صندلی و رویه‌های پارچه‌ای مخصوص آن‌ها
  13. انتخاب وسایل میز اصلی
  14. تزئینات اختصاصی با عکس فرد یا دیگران
  15. فانوس‌های عکس‌دار رومیزی
  16. بادکنک
  17. گل
  18. نقل و شیرینی‌های کوچک برای پاشیدن روی میز تولد
  19. سفارش گل‌های تزئینی (در صورت تمایل برای میز کیک و سایر میزها، دستشویی و..)
  20. انتخاب و سفارش لوازم جانبی مهمانی
  21. آبنبات‌چوبی‌های اختصاصی
  22. قوطی‌های کوچک آبنبات یا قرص‌های نعنایی اختصاصی
  23. لوازم پوشیدنی جالب مثل کلاه بوقی یا عینک آفتابی یا آویز گردنی گل
  24. بیسکوئیت‌ و شیرینی با تصویر چاپی روی آن
  25. لوازم ساطع‌کننده نور مانند جواهرات نورانی
  26. اسباب‌بازی و اقلام درون جعبه‌های هدیه برای مهمانان
  27. نوشتن جدول زمانی برنامه روز جشن
  28. انتخاب بازی‌ها و سرگرمی‌های مهمانی
  29. بازی‌های کودکان از جمله: گرگم به هوا، ۲۰ سوالی،مسابقه نخندیدن، استپ یا ایست، صندلی‌بازی، پانتومیم، حدس آهنگ و…
  30. آویزان کردن یک عروسک که از شیرینی و شکلات پر شده و بچه‌ها با پرتاب چوب یا… آن را سوراخ می‌کنند و شیرینی‌ها را برمی‌دارند.
  31. بازی‌های مربوط به زمینه مهمانی
  32. ثبت و علامت زدن نام کسانی که دعوت شما را پذیرفته‌اند در لیست اصلی

 

یک هفته قبل از مهمانی

  1. انجام تمام تمیزکاری‌های سنگین
  2. خرید مواد غذایی و نوشیدنی‌های تاریخ‌دار
  3. خرید شمع تولد
  4. تماس با مهمانانی که هنوز پیام اعلام حضورشان را دریافت نکرده‌اید
  5. انتخاب آهنگ‌هایی که می‌خواهید در جشن پخش کنید

دو روز قبل از مراسم

  1. تایید نهایی سفارشات سالن، شیرینی و خوراکی‌ها، سرگرمی و..
  2. بسته‌بندی و آماده‌کردن بسته‌های هدیه و خوراکی‌های مهمانی
  3. خالی‌کردن جا در یخچال برای کیک و خوراکی‌های دیگر جشن و همچنین موادغذایی باقیمانده پس از آن
  4. تمیزکردن محل جشن
  5. نصب و آویزان‌کردن تزئینات وقت‌گیر
  6. تمیزکردن دستشویی
  7. چک‌کردن باتری و فیلم دوربین
  8. تهیه غذاهایی که ماندگاری بیشتری دارند

 

روز برگزاری جشن تولد

  1. تحویل گرفتن کیک، بادکنک‌ها و در صورت نیاز خرید یخ برای نوشیدنی
  2. اتمام انجام تزئینات تولد
  3.  خرید موادغذایی تازه (میوه‌ها و سبزیجات، نان، شیر و…)
  4.  آماده کردن نهایی پذیرایی‌‌

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *